„Psychologia Biznesu” Adam Ubertowski

498f42bc4b48265a1d9cbc5751a2e84dZe znajomymi prowadzimy firmę, dlatego chętnie sięgam po literaturę branżową. Stąd pomysł na przeczytanie „Psychologii biznesu” Adama Ubertowskiego. Chciałam dowiedzieć się co można robić lepiej, wydajniej, co zrobić żeby mieć satysfakcję finansową, a ostatecznie osobistą. Szukałam informacji co możemy zrobić więcej, żeby być krok przed konkurencją, żeby widzieć to czego ona nie widzi. Książka przynosi rozwiązania, uczy rozumienia podejścia do biznesu, a przede wszystkim do klienta. 

Adam Ubertkowski, o swoim podręczniku mówi:

Psychologia biznesu jest nadal dziedziną nową, nawet jak na standardy młodej polskiej gospodarki. Bez specjalnego ryzyka mógłbym wygłosić tezę, że większość czynnych uczestników polskiego życia gospodarczego nie potrafiłaby zdefiniować tego pojęcia. W gronie znajomych konsultantów często dyskutujemy o zaskoczeniu, jakie wywołuje oferta naszych usług. Wielu menedżerom wydaje się ona wciąż czymś zbędnym w codziennej działalności, niepotrzebnym kosztem, a niektórym wręcz – dziwactwem lub ekstrawagancją. 

Autor dzieli się swoimi doświadczeniami, a ja bardzo to cenię. Lubię słuchać praktyków, a nie jedynie teoretyków. Bo jak wiadomo od teorii do praktyki daleka droga. Opowiada o tym, jak działa człowiek w kontekście pracy zawodowej. Dużym atutem książki jest to, że jest napisana językiem przystępnym. Autor balansuje pomiędzy tematami w sposób płynny, nie rozciąga informacji. Dobrze, że autor sięgnął po taki temat, ponieważ na rynku brakuje książek z zakresu psychologii biznesu.

Psychologia biznesu podzielona została na pięć głównych tematów, a mianowicie na psychologię komunikacji, psychologię efektywności, psychologię gratyfikacji, psychologię zarządzania oraz psychologię rynku. 

W książce jest sporo informacji o decyzjach podejmowanych przez klientów w sklepie, o tym jak dzielić się informacjami na temat produktu z klientem, kilka pomysłów na rozmowy z klientami, jest tam też trochę psychologii reklamy, o budowaniu relacji z klientem… Bardzo potrzebny podręcznik dla osób, które z biznesem mają coś wspólnego na co dzień.


Adam Ubertowski – ukończył socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim (1991) i psychologię na Uniwersytecie Gdańskim (1998). Absolwent Comprehensive Management Program w Central Connecticut State University (1998). W roku 2005 obronił doktorat na Wydziale Ekonomicznym UG z dziedziny ekonomii behawioralnej (postawy podatkowe). Licencjonowany Coach ICC. Wykładał na UG. Jest Dyrektorem Programowym MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. W latach 90. pracował w działach sprzedaży i promocji firm finansowych oraz medialnych i wydawniczych. Z branżą HR związał się w roku 1996, po dwóch latach założył własną firmę doradczą. Doradza zarządom licznych firm w tworzeniu strategii personalnych. Specjalizuje się w rekrutacji i selekcji kandydatów na wysokie stanowiska kierownicze oraz w prowadzeniu szkoleń dla kadry menedżerskiej i z zakresu zaawansowanych technik sprzedaży, negocjacji, wpływu społecznego. Jest autorem między innymi książki Ja.com, pierwszej na polskim rynku pozycji z zakresu budowania marki osobistej. Wydał też między innymi powieści Podróż do ostatniej strony, Szczególny przypadek Pani Pullmanowej oraz Inspektor van Graaf.

 

adam-750x420

 

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy wydawnictwu

logo_large

Komentarze

komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook IconTwitter IconŚledź nas n Instagramie!Śledź nas n Instagramie!

Korzystając z tej witryny akceptujesz politykę prywatności więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close