„Marketing i analityka biznesowa dla początkujących” Kinga Sroka

Pośrednio i bezpośrednio z marketingiem mam kontakt praktycznie codziennie od lat. Widzę, jak postępują zmiany, jak nowoczesne technologie dostarczają specjalistycznych narzędzi wspierających codzienną pracę. Co jakiś czas sięgam po książki z tej tematyki. Najnowszym tytułem z tej kategorii, jaki zasilił moją biblioteczkę, jest „Marketing i analityka biznesowa dla początkujących” Kingi Sroki.

Myślę, że wszyscy przyzwyczaili się już do tego, że swoje kompetencje zawodowe trzeba nieustannie podnosić. Nieraz konieczne może być przebranżowienie. Jest kilka branż, w których przez długi czas zatrudnienie będzie, ale tylko jeśli będziemy nadążać za trendami i poznawać nowe rozwiązania informatyczne. Przykładem jest marketing, a już szczególnie ten dotyczący działań w sieci. Czy książka Kingi Sroki może być wsparciem?

„Marketing i analityka biznesowa dla początkujących” – co znajdziemy w środku?

Już we wstępie autorka przekonuje, jak ważne są liczby i prawidłowości ich dotyczące. Bez ich uwzględniania nie da się w pełni wykorzystać potencjału marketingowego. W pracy możemy spotkać się z różnymi programami komputerowymi. Są wśród nich takie, które służą do różnego rodzaju analiz, tworzenia raportów i zestawów danych, jakie powinien znać każdy specjalista od marketingu. Właśnie o nich możemy przeczytać w książce.

Najpierw autorka opisuje, w jaki sposób możemy podnosić swoje zawodowe kwalifikacje. Następnie stopniowo wprowadza w zastosowanie i funkcje takich programów jak Google Analytics, Google Search Console, Google Trends, Google Data Studio i Google Tag Manager. Są nie tylko opisy i instrukcje, ale też liczne grafiki, a to duży plus.

Moje wrażenia

Przede wszystkim odpowiada mi jasna struktura książki i przystępny język. Często wdrażając się w różne systemy informatyczne, są treści, w jakich pojawiają się trudne w zrozumieniu terminy. Tutaj tego nie ma, a autorka pisze bardzo przejrzyście. Pomocne są też wspomniane grafiki. Jeśli dopiero rozpoczynacie swoją przygodę z marketingiem, ten tytuł z pewnością się przyda. A nawet kiedy już macie doświadczenie, istnieje spore prawdopodobieństwo, że książka poszerzy waszą wiedzę.


Za egzemplarz do recenzji dziękujemy:

Komentarze

komentarze

3 Replies to “„Marketing i analityka biznesowa dla początkujących” Kinga Sroka”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook IconTwitter IconŚledź nas n Instagramie!Śledź nas n Instagramie!

Korzystając z tej witryny akceptujesz politykę prywatności więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close