Miałam przyjemność wysłuchać kolejnej fantastycznej debiutanckiej płyty solowej, która przenosi w czasie i dodaje energii. Już 3 marca będzie miał premierę album Joanny Morea zatytułowany „Crazy People”. Na ten krążek powinni zwrócić uwagę wszyscy wielbiciele jazzu i muzyki filmowej.
Joanna Morea jest saksofonistką jazzową, kompozytorką, wokalistką i autorką tekstów, która koncertowała w kilku krajach zachodniej Europy. Jej muzyka jest ceniona w Belgii, Holandii, Niemczech i Anglii. Niebawem fani muzyki jazzowej będą mogli wsłuchać się w jej płytę solową, która wkrótce ukaże się nakładem Pronet Music. Jest ona pełna wariacji instrumentalnych i głosowych, towarzyszy jej dynamika, a także teksty, w których zawarta jest cała gama uczuć.
Barwna mozaika utworów
Na albumie „Crazy People” można znaleźć dwa rodzaje piosenek. Pierwszy to utwory z lat 30. XX wieku pokazane w nowej odsłonie. Drugą grupę stanowią piosenki, do których tekst układała Joanna Morea, Magdalena Bargiełowska i Marek Gaszyński. Utwory te przeplatają się ze sobą, przez co jesteśmy zabierani w muzyczną podróż pełną zawirowań. Cofamy się w czasie do pierwszej połowy XX wieku, by za chwilę słuchać współczesnego jazzu. Ciekawe doświadczenie.
Wszystkie utwory mają ze sobą wspólne szybkie tempo i dużą dynamikę. Fantastyczne modulacje głosowe przeplatają się z wariacjami instrumentalnymi. Raz eksponowany jest głos wokalistki, raz dźwięk fletu, saksofonu, czy trąbki. Jestem przekonana o tym, że płyta spodoba się wszystkim osobom, które lubią muzykę instrumentalną, jazz i muzykę filmową.
Muzyczna podróż w czasie
Kiedy słucham kolejnych utworów mam wrażenie, że przenoszę się w czasie, widzę eleganckie damy z długimi papierosami, czarno-biały film i czarnoskórego saksofonistę, który ujmuje za serca w amerykańskich klubach. Ta płyta jest ona niczym mozaika, która prowadzi nas przez różne klimaty i stany emocjonalne.
Piosenki, które najbardziej mi się podobają, to „Crazy People” „Two Timin’ Man”, „Who’s That Knocking At My Heart” i „Was I Drunk”, które są nową wersją utworów przedwojennych. Nie chodzi o to, że pozostałe są słabiej wykonane. Wręcz przeciwnie, wszystkie są świetne! Jednak jestem wdzięczna Joannie Morea za to, że przypomniała mi tak fantastyczną muzykę.
Na koniec tracklista:
- Crazy People – muzyka: James V. Monaco, słowa (1932), Ula Dudziak: wokal solo
- Kobieta Casanovy – muzyka i tekst: Joanna Morea
- Jazzowe Nutki – muzyka: Joanna Morea, tekst: Marek Gaszyński, Robert Majewski: trąbka,
- Two Timin’ Man – muzyka i słowa: autor nieznany (1936)
- Wakacje w Bangkoku – muzyka i tekst Joanna Morea, Zbyszek Namysłowski – saksofon altowy, Robert Majewski – trąbka
- Nie Teraz – muzyka: Joanna Morea, tekst: Magdalena Bargiełowska, Robert Majewski: trąbka, Joanna Morea: śpiew
- Tropikalny Raj – muzyka i tekst: Joanna Morea, Robert Majewski: trąbka, Joanna Morea: śpiew, saksofon altowy
- Skonczone.com – muzyka: Joanna Morea, tekst: Marek Gaszyński, Zbyszek Namysłowski: saksofon altowy
- 10 Gorzkich Łez – muzyka i tekst: Joanna Morea, Zbyszek Namysłowski: saksofon altowy
- Who’s That Knocking At My Heart – muzyka i słowa: Ralph Freed (1937)
- Was I Drunk – muzyka i słowa: Chick Endor/Charlie Farrell (1932)
- Wolność Osobista – muzyka: Joanna Morea, tekst: Marek Gaszyński, Robert Majewski: trąbka, Joanna Morea: wokal, flet
- Crazy People (Take 2) – Ula Dudziak: wokal solo
Na koniec zachęcam do wysłuchania jednego z utworów na płycie Joanny Morea:
Za płytę do recenzji dziękujemy: