„Motywacja pod lupą – praktyczny poradnik dla szefów” Anny Niemczyk

285aef1f55fc97cd692afc980e1a13f3Nie masz już pomysłu w jaki sposób motywować ludzi? Uważasz, że w naszym kraju nie powstają dobre książki o motywacji? „Motywacja pod lupą – praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone” autorstwa Anny i Andrzeja Niemczyków, Jana Mądrego oraz Michała Wręgi otworzy przed Tobą nowe możliwości zarządzania zasobami ludzkimi.

To najlepszy poradnik dotyczący motywowania, jaki zdarzyło mi się trzymać w rękach. Wszystko w nim zostało starannie opracowane – począwszy od okładki w twardej oprawie, a skończywszy na starannym rozłożeniu treści wewnątrz publikacji. Zachwyca szata graficzna: uporządkowany i przejrzysty spis treści, podział na trzy części (Praktyka motywowania, Motywacja jako proces, Co motywuje polskich pracowników?), informacje o autorach oraz załączona bibliografia. Miłym akcentem jest niebieska zakładka, która umożliwia szybki powrót do miejsca, w którym zakończyliśmy lekturę poradnika.

Książka ta jest kopalnią wiedzy o motywowaniu siebie i swojego otoczenia. Dowiadujemy się z niej, że motywowanie to proces stały. Nieustannie trzeba pracować nad motywacją pracowników, aby nie malała. Podstawą dobrej motywacji jest bezbłędnie działająca komunikacja pomiędzy szefem a pracownikami (oraz w całym zespole). Z kolei brak odpowiednich informacji rodzi plotki, które szkodzą dobru firmy. Autorzy omawiają zagadnienia takie jak: krytyka emocjonalna a rzeczowa, szacunek w firmie, zamrożona konsekwencja, work-life balance czy analiza SMART. Przekonują także, że styl zarządzania zależy od motywacji, radzą stawiać na jednostkę i indywidualne podejście do każdego pracownika oraz dążyć do identyfikacji potrzeb całej firmy, co ma zaowocować wymiernymi korzyściami dla wszystkich zainteresowanych.

Dzięki temu poradnikowi poznacie pozafinansowe aspekty motywowania pracowników (np. obiad na koszt szefa, nagradzanie najlepszych pracowników książkami), dowiecie się jak stworzyć zdrowe współzawodnictwo oraz zapoznacie się z historią i teoriami motywacji. Zostaniecie specjalistami od motywowania – pamiętając, że przełożony, który sam nie jest zmotywowany nie zmotywuje nikogo!

Na sam koniec przeczytacie dwa raporty dotyczące polskich pracowników, co pozwoli wyciągnąć wnioski i uczyć się na cudzych błędach.

 

Na szczęście u nas także nie brak świetnych menedżerów. Jeśli ma się odrobinę szczęścia, można spośród nich wyłuskać doświadczonych szefów-mentorów, którzy chętnie podzielą się wiedzą. Ta książka to wielokrotnie sprawdzony w boju podręcznik motywowania pracowników. Jego lektura uzbroi Cię w m.in. trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego, wiedzę na temat teorii motywowania oraz rzetelną charakterystykę polskiego pracownika. Dowiesz się też, jak do procesu motywowania wpleść grywalizację oraz  w jaki sposób skutecznie zmotywować siebie samego. W sumie od tego powinieneś zacząć!

Pamiętaj – motywacja nie trwa wiecznie!

Za egzemplarz do recenzji dziękujemy wydawnictwu:

onepress_logo

helion_logo-kwadrat