Pucio na wakacjach

Ręka w górę, kto nie mógł się doczekać premiery kolejnej części przygód Pucia? Mam dla Was dobrą wiadomość – wczoraj premierę miała czwarta książka z tej serii. Zapraszam na recenzję „Pucia na wakacjach” Marty Galewskiej-Kustry, z ilustracjami fenomenalnej Joanny Kłos.

 

W tej części przygód uwielbianego przez dzieci Pucia, autorka skupia się na ćwiczeniu wymowy u przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. Pucio dorasta wraz ze swoimi czytelnikami i uczy się kolejnych, coraz to trudniejszych słówek.

 

Nauka przez zabawę

W czwartym tomie serii Pucio z rodziną wyjeżdżają na Kaszuby, a potem nad Bałtyk. Ich wakacyjne przygody są pretekstem do uczenia małych czytelników odpowiedniej artykulacji wyrazów. Na każdej rozkładówce, na której znalazł się obszerniejszy niż dotychczas tekst opatrzony pięknymi rysunkami, wyodrębniono trzy grupy wyrazów, które dzieci w konkretnym wieku powinny ćwiczyć. Zaś na końcu książki znajduje się lista ćwiczeń narządów mowy. „Pucio na wakacjach” to okazja do wspólnej lektury i wsłuchania się w wymowę naszych pociech. Im wcześniej wyłapie się pewne nieprawidłowości, tym szybciej można je skorygować. 

 

Książka ta jest skarbnicą ćwiczeń, z których można korzystać w dowolny sposób. Mój chrześniak (i jego rodzice) są zauroczeni Puciem. Czytają wspólnie o jego przygodach i uczą się poprawnej wymowy. I widać tego efekty! Marta Galewska-Kustra stworzyła fenomenalną serię, która pomoże niejedemu polskiemu maluchowi. A utalentowana Joanna Kłos pięknie go narysowała. Tekst współgra tu świetnie z ilustracjami, cieszy oko i ducha. Mam nadzieję, że to nie koniec naszych spotkań z rezolutnym Puciem. A jeśli, jakimś cudem, nie mieliście dotąd styczności z tą serią, to koniecznie nadróbcie te zaległości! Na zachętę odsyłam Was do trzeciego tomu, który również miałam przyjemność recenzować.

Kim jest autorka?

Marta Galewska-Kustra — Dr n. hum. logopeda i pedagog dziecięcy, pedagog twórczości. W Łodzi prowadzi gabinet logopedyczny dla dzieci, w Warszawie jest adiunktem w Zakładzie Psychopedagogiki Kreatywności Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Jako logopeda specjalizuje się w terapii opóźnionego rozwoju mowy i zaburzeń artykulacji u dzieci. W pracy terapeutycznej nieustannie próbuje łączyć terapię mowy z rozwojem kreatywności dziecka.  Jako pedagog kreatywności zajmuje się rozwijaniem zdolności twórczych dzieci i młodzieży, badaniem szkoły jako środowiska rozwoju twórczego potencjału, kreatywności uczniów. Jest autorką publikacji naukowych dotyczących rozwijania zdolności twórczych dzieci i młodzieży.

 

 


Za egzemplarz recenzencki dziękujemy Wydawnictwu: